OS MICROMACHISMOS

E chegou o COVID ás nosas vidas e todos os cambios que iso supuxo. Tivemos, pois, que adaptar gran parte das actividades previstas, xa que a maioría delas non se podían levar a cabo tal e como estaban deseñadas.
Algunhas foron imposibles de adaptar e pretendemos facelas, na medida do posible, no primeiro trimestre do curso 20-21.
Unha das actividades que sí que puidemos adaptar foi a preparación dunha unidade didáctica para traballar nas titorías sobre OS MICROMACHISMOS. 
Nesta ocasión replantexámonos e fixemos que os rapaces se replantexaran a necesidade de recoñecer xestos, actos, frases que constitúen en sí micromachismos pero que, por estar tan enraizados na nosa sociedade, non conseguimos ver. 
Deixámosvos o material preparado para que lle botedes unha ollada. 

IDENTIFICAR OS MICROMACHISMOS

A continuación, propoñemos dúas actividades elaboradas a partir de reflexións extraídas dos materiais “Como identificar los micromachismos”, cuxo enlace figura aquí: http://laaventuradeaprender.intef.es/documents/10184/70265/Guia-LADA_Como-identificar-los-micromachismos.pdf

Aquí un pequeno extracto que nos pode axudar a iniciar a reflexión e o diálogo:


         Hombres y mujeres estamos acostumbrados a convivir con ciertas situaciones, comentarios y expectativas desde que somos pequeños. Para las mujeres, es frecuente que los hombres nos hagan comentarios sexuales o sobre nuestro físico cuando vamos por la calle o estamos en algún lugar, que nos insistan en que tenemos que tener cuidado cuando volvemos solas a casa de noche, que nos digan cómo tiene que ser nuestro cuerpo para ser consideradas guapas, que resten importancia a lo que decimos o que ni siquiera nos miren cuando hablamos.
             A los hombres les insisten para que sean y parezcan fuertes: no está bien visto mostrar sentimientos o ser sensible, hay que ser lanzado, tomar siempre la iniciativa, los chicos tienen que dominar las relaciones, no pueden mostrar debilidad.
          Tan acostumbrada está toda la sociedad a estas situaciones que casi las vivimos con normalidad. Muchas veces estos comentarios o hechos pasan inadvertidos, se les quita importancia o, si nos quejamos, es fácil que escuchemos un “no es para tanto”, un “no exageres” o un “es lo normal”.

         Pero que sucedan mucho no significa que sean normales o que no podamos (y debamos) aspirar a cambiar las cosas. Porque, ¿cómo nos hacen sentir estas situaciones?, ¿qué sientes cuando sales de casa con minifalda?, ¿te gustaría poder estar triste en público o llorar sin sentir que alguien va a pensar que no eres un chico duro?, ¿te gustaría simplemente ser y expresarte como te apetezca sin que nadie se juzgue en función de si eres chica o chico?
         El primer paso para producir un cambio es nombrar lo que sucede. Este conjunto de ideas preconcebidas, de prejuicios y comportamientos diferenciados que hay en la sociedad es el machismo. Cada sociedad atribuye a cada sexo unos atributos, estereotipos y características generales. Si has nacido hombre se esperará de ti, por ejemplo, que no muestres tus sentimientos, que te comportes de forma dura y agresiva y que lleves las riendas de las relaciones. Si eres mujer se esperará, entre muchas otras cosas, que seas sensible, poco mañosa para las labores técnicas o para ciertos deportes, que te gusten los niños y que estés preocupada por tu imagen.
         Para los comportamientos y gestos de machismo cotidiano, con los que convivimos diariamente, se ha acuñado un término: micromachismos. Su uso se ha extendido y está sirviendo para poner nombre a lo que vivimos las mujeres en nuestro día a día y para señalar tópicos y estereotipos que son dañinos para todos. El machismo y los micromachismos no son cosas diferentes, pero el término micromachismo se ha popularizado para referirse a los gestos de machismo cotidiano: pasan a menudo, todos los días, pero solemos justificarlos o despreciarlos e, incluso, ni siquiera nos damos cuenta de que están ahí. Con este término mucha gente está identificando algunas situaciones que antes no veían y muchas mujeres lo están usando para nombrar y contar cosas que les pasan y que quizá antes no se discutían tanto públicamente.



ACTIVIDADES PROPOSTAS (PARA ELEXIR UNHA OU AS DÚAS, SEGUNDO CONSIDERES):

1.    Elaboración dun Iceberg dos micromachismos como grupo-clase, ou en grupos pequenos. Para iso tomaremos como modelo o iceberg da violencia de xénero elaborado por Amnistía Internacional e que figura máis abaixo (e tamén nos materiais do enlace anterior). Na parte visible do noso iceberg colocaremos comportamentos e situacións que son máis visibles e recoñecidos, e na parte inferior, os que están máis escondidos e ignorados. Sería interesante que o alumnado reflexionase sobre este tema desde a súa realidade máis cercana, para que no iceberg aparezan micromachismos cotiáns e presentes no seu día a día. 
                                  


2.    Elaboración, por parte do alumnado, dun vídeo sobre os micromachismos presentes no seu entorno, tomando como modelo, ou como inspiración, o vídeo “¿No te ha pasado que…?”, cuxo enlace figura a continuación:
                       https://www.youtube.com/watch?v=WVRKdakH6fw

Actividades na plataforma e-learning
Actividade 1
MICROMACHISMOS? DETÉCTALOS?
Asocia os titulares co micromachismo correspondente
Micromachismo
Titular
Refírome a homes polo seu apelido e a mulleres polo seu nome
Sánchez y Soraya se disputan el amor de Albert Rivera
Fago comentarios sobre roupa ou aspecto das mulleres cando non o fago sobre os homes
El aplaudido «look» sostenible de la Reina Letizia en la Cumbre del Clima.
El Rey pide liderazgo y resolución ante el cambio climático.
Considéranse as tarefas do fogar coma responsabilidade feminina nas que o home só axuda
Un estudio asegura que cuanto más ayuda el hombre en casa, más alto es el riesgo de divorcio
As mulleres deportistas son xulgadas polo seu aspecto máis ca polos seus méritos
La lista de buenorras internacionales en los Juegos Olímpicos de Río.
No sexo só se ten en conta a perspectiva e logros masculinos.
Bertín Osborne: " Me he acostado con más de mil mujeres y sin ningún gatillazo"
Considérase normal que na televisión os homes sexan os ácidos e as mulleres as guapas.
Informativos: ellos gordos y con canas. Ellas jóvenes y delgadas ¿Por qué?
Considero que ao final as máis machistas son as mulleres.
La culpa de que el hombre no se implique en las tareas del hogar ni en el cuidado de los hijos es de la mujer.
Preguntaselle ás mulleres como concilian vida familiar e profesional pero non aos homes.

Maialen Chourraut: una madre de oro
Os méritos das mulleres atribúense á influencia dos homes que as rodean
Rivas, el hombre que convirtió en oro las rabietas de Carolina Marín
Considero que o coidado dos fillos o vai facer mellor unha  muller ca un home
¿ Por que no hay cambiadores en los baños de los hombres?
As empresas consideran o feito de ter fillos un aspecto positivo no caso dos homes e negativo no caso das mulleres
La brecha de género se ensancha hasta el 36% cuando los candidatos tienen hijos: a ellas las castiga y a ellos les premia.
Os homes manifestan sentirse incómodos ou perdedores cando a muller ten un mellor soldo.
Cuando las mujeres ganan más, la pareja se tambalea
Cando se trata de automóviles, deportes ou diñeiro asumo que é o home é o interlocutor máis válido.
“¿Me puedes pasar con el mecánico?” “Sí, ¡soy yo!”

Actividade 2

Vivir coma un home / vivir coma unha muller

Nesta actividade propónselle ao alumnado que tras ver o video
clasifique as afirmacións tendo en conta se pertencen a vivir coma un home ou vivir coma unha muller.
A actividade está no enlace seguinte

Segundo a ponente, cales son as diferenzas entre vivir coma un home ou vivir coma unha muller ?

Vivir coma un home
Vivir coma unha muller
Bolsillos máis grandes
Traballa o doble para recibir a metade
A cultura está ao seu favor
Dubídase das súas afirmacións
Son tomados en serio en case todas as circunstancias independetemente do que digan
Crese que necesitan sempre que alguén lles explique/aclare todo

Ás veces,introducen una idea verdadeira cunha disculpa por medo a ofender.








Actividade 2


Nesta actividade propónselle ao alumnado que tras ver o video
https://www.youtube.com/watch?v=lrYx7HaUlMY realice unha serie de tarefas

Minuto 2:30
Por qué a ponente considera que agora ten unha visión máis ampla tanto do xénero masculino coma do xénero feminino?

Minuto 12
O alumnado ten que clasificar afirmacións.
A actividade está no enlace seguinte

Segundo a ponente, cales son as diferenzas entre vivir coma un home ou vivir coma unha muller ?

Vivir coma un home
Vivir coma unha muller
Bolsillos máis grandes
Traballa o doble para recibir a metade
A cultura está ao seu favor
Dubídase das súas afirmacións
Son tomados en serio en case todas as circunstancias independetemente do que digan
Crese que necesitan sempre que alguén lles explique/aclare todo

Ás veces,introducen una idea verdadeira cunha disculpa por medo a ofender.


Minuto 12:05
De que se da de conta a ponente? Por qué?
Que solución propón?

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